نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس بررسی کرد

سفرهای پی در پی گروسی به اسرائیل نشانه چیست؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما تابع قوانین بین‌المللی هستیم اما در شرایط مساوی.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۷۶

رجب رحمانی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین بیان کرد: قوانین بین‌المللی مورد احترام است اما نمی‌شود در دنیا چند مدل‌‌ قانون وجود داشته باشد.

وی افزود: این درست نیست که اسرائیل بمب اتم و کلاهک هسته‌ ای داشته باشد اما‌ فعالیت مسالمت‌آمیز ایران‌ را با مشکل مواجه کنند.

رحمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تولید سلاح هسته‌ ای را حرام دانسته‌اند و این برای ما فصل‌الخطاب است اما غرب دنبال بهانه است‌ و می‌خواهد کشورهای دیگر هیچگونه استقلالی نداشته باشند.

این نماینده تاکستان ادامه داد: مسئولان جمهوری اسلامی با قدرت پای میز مذاکره حاضر می‌شوند و به دنیا ثابت می‌کنند عهدشکن، دروغگو، ضد بشر و ضد منافع ملی کشورهای مختلف کدام کشورها هستند‌.

به گفته رحمانی در قوانین بین‌المللی یک بخش تحفظ وجود دارد که مربوط به حفظ اعتقادات و فرهنگ مردم است اما آژانس همان تصمیمی که برای اسرائیل، آمریکا و کشورهای دارای فعالیت هسته‌ای‌ می‌گیرد را برای ایران هم می‌گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ما با شرط حفظ حقوق ملت و احترام متقابل اهل تعامل با دنیا هستیم، تاکید کرد: جمهوری اسلامی با چهارچوب‌های قانونی خود و بر اساس‌ مصوبه مجلس که در راستای دفاع از منافع ملی و دستاوردهای هسته‌ای است اجازه نمی‌دهد هر کشور خارجی هرطور دلش بخواهد برای ایران نسخه بپیچد‌.

به گفته وی دولت دوازدهم آنگونه که باید به مصوبه مجلس توجه نداشت و آن را آن‌طور که خواست مجلس بود عملی نکرد اما ایران در مسائل بین‌المللی همیشه به تعهدات خود عمل کرده و حسن نیت خود را نشان داده‌ است‌.

رحمانی گفت: آمریکایی که یک شیر بی یال و دم است ولی ادعای بزرگی جهان را می‌کند البته از برجام خارج شد و رئیس جمهور آن توافقات موجود را بهم‌ زد‌.

وی ادامه داد: هرچند ما به همان توافقات راضی نبودیم چون برخی خطوط قرمز در آن رعایت نشده‌ بود ولی آمریکا همان قرارداد تیم بند که خواسته خودش را در آن اعمال کرده بود را هم بهم زد و به دنیا نشان داد که‌ آنها اهل شرارت، دروغ و سرکوب ملت‌ها هستند.

به گفته رحمانی، آمریکا به حساب چهل سال قبل هنوز خود را آقا و ابرقدرت می‌داند در حالی‌که دنیا عوض شده و فرآیند آمریکازدایی در حال شروع است، آمریکا از تخت قدرت پایین آمده و باید بپذیرد دنیا دنیای جدیدی است که باید با منطق و حرف صحیح به میدان آمد‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها